מאחורי הקלעים - איך אני יוצרת תוכנית תוכן לבלוג


בפוסט הזה אני לא הולכת לדבר אתכם על למה זה חשוב ומה זה נותן שיש אסטרטגיית תוכן לבלוג, אם זה מעניין אתכם ועדיין לא קראתם - ממליצה לכם לקרוא את הפוסט המצויין 'איך מתכננים אסטרטגית תוכן של שנה לבלוג?'.

אני חושבת שמי שהגיעו לקרוא את הפוסט הזה כבר יודעים שזה חשוב להיות מתוכננים בבלוג ושתוכנית מסודרת רק עוזרת לספונטניות והכתיבה היצירתית.

אז על מה אני כן הולכת לדבר אתכם? על התכלס. איך עושים את זה או ליתר דיוק - איך אני עושה את זה.

מה זו תוכנית תוכן ואיך יוצרים אותה לבלוג שלנו?

אוקיי, תוכנית תוכן לבלוג אומרת שיש לכם איזה מבנה כללי לתוכן שאתם הולכים לכתוב לבלוג לתקופה הקרובה. זה יכול להיות לחודש, רבעון, חצי שנה או שנה קרובה, וזה צריך להיבנות בהתחלה ממה שמעניין אתכם לכתוב עליו, כי בואו נודה על זה, אף אחד לא יוכל להתמיד בכתיבה לבלוג כשכותבים משהו שלא מעניין אותנו.

בואו ניקח דוגמה: נגיד שאני פותחת בלוג על יצירה אחה"צ עם הילדים. יש לי קהל מסוים שעוקב אחריי וגם תוכן בפייסבוק ועכשיו אני רוצה להמיר את זה לבלוג מסודר.

מפת חשיבה על הבלוג אוכל בריא לקטנטנים

אקח דף וארשום מהם הנושאים שממש חשוב לי לדבר עליהם בבלוג, נגיד:

  • איך מעודדים את הילדים ליצור איתנו

  • דוגמאות למשחקים אחה"צ

  • דוגמאות למשחקים בחגים / חופשות

  • רשימות של חומרי גלם וחנויות שאני אוהבת להשתמש בהם

עכשיו מכל חץ נוציא עוד חיצים עם רעיונות ספציפיים לפוסטים.ככה נבנה לנו רשימת רעיונות לתקופה מסוימת, תלוי בתדירות שבה אנחנו מעלים פוסטים לבלוג.

עם הזמן, נראה מה מהפוסטים מקבל פידבקים ומה פחות, מה גוגל אנליטיקס אומר לנו על כמה נכנסו לכל פוסט וכמה זמן הם נשארו וקראו אותו וגם, הכי חשוב - נשאל את הקהל שלנו - בסיום חלק מהפוסטים, בזמן הפרסום בפייסבוק, בפייסבוק הפרטי שלנו, מול חברים שלנו שקוראים את הבלוג - נתחיל לגשש ולהבין מה באמת מעניין אנשים, על מה כתבנו ואהבו או לא, על מה הם היו רוצים שנכתוב - וככה נמשיך ונזין את מאגר הרעיונות.

עכשיו שיש לנו רשימות של רעיונות לפוסטים, פוסטים שעלו לאוויר ומה הפידבק עליהם ותגובות של קהל, אפשר לדייק את התוכן ולתכנן אותו קדימה.

אחד מהקורסים שלמדתי כשהתחלתי לכתוב את הבלוג, הוא קורס בלוגינג מתקדמות של יונית צוק (**הטבה מיוחדת לקורס מחכה לכם בסוף הפוסט) ובאחד השיעורים היא דיברה על סדרות של פוסטים וכמה זה חשוב להתייחס לבלוג שלנו כאל משהו מגזין או עיתון ולא כפזורה של פוסטים לא קשורים.

במהלך השנים מאז שהבלוג שלי באוויר אפילו כתבתי אצלה פוסט אורח על איך אני מתייחסת לבלוג שלי כמגזין ומנהלת את התוכן שלו באפליקציית Trello (היום אני עובדת עם asana אבל העיקרון של שתי המערכות האלו אותו דבר).

מתוך הפוסט על איך אני מתייחסת לבלוג שלי כמגזין ומנהלת את התוכן שלו באפליקציית Trello

כשמתייחסים לסדרות של פוסטים כאל חוט השדרה של הבלוג ומאפשרים חזרתיות כל תקופה קבועה פחות או יותר (אחת לחודש, חודשיים או יותר) ומקשרים בין הפוסטים השונים בסדרה - גם בהמלצות לקריאה בסוף הפוסט וגם תוך כדי הפוסט - אנחנו גם מאפשרים לקוראים להתרגל ולצפות קדימה לדברים מהבלוג שלנו, וגם יוצרים לנו איזו שגרה רגועה יותר ולא כל פעם לקפוץ מנושא לנושא ולא לדעת על מה לכתוב את הפוסט הבא.

למה חשוב לשים לב כשיוצרים תוכנית תוכן לבלוג?

  1. עקביות - התחלתם סדרה, תתמידו בה, גם אם זה ל-3-4 פוסטים. התחלתם סדרה ולא עברתם את מחסום הפוסט הראשון? חזרו אחורה ותקנו את הפרטים בפוסט ככה שלא ידעו שתוכננה סדרה סביבו.

  2. הקשיבו לקהל שלכם - הרבה פעמים תקבלו פידבקים שמעירים/מאירים משהו על הפוסטים שלכם או מציעים רעיונות שעוד לא חשבתם עליהם או לא חשבתם שהם רלוונטיים - קחו את זה באהבה וצרו תוכן שאנשים אשכרה מבקשים מכם, זה רק יעשה טוב לבלוג שלכם.

  3. תשאלו שאלות - כל הזמן תהיו אקטיביים, תשאלו ותחקרו מול הקוראים אבל גם מול אנשים נוספים בארץ בחו"ל - תקשיבו לפודקאסטים על בלוגים, תקראו מאמרים, תראו יוטיוב - תפתחו אופקים ותראו כמה רעיונות לפעילויות בבלוג ופוסטים חדשים יבואו אליכם.

  4. תזרמו ואל תפחדו לשנות את הדרך מדי פעם - הבלוג הוא אמנם מאסטרפיס שלכם, אבל הוא לא קדוש ובוודאי שהוא גדל ומתפתח יחד אתכם. אל תפחדו לרענן אותו מדי פעם, להכניס חיים ונושאים חדשים, למתוח את הגבולות שלכם עד כמה שאתם רוצים. הבלוג צריך רק לשקף אתכם וזהו.

  5. תתמידו - כל עוד בוערת בכם התשוקה לכתוב, אל תפסיקו. תעלו תכנים בעקביות, בקצב שנוח לכם, וגם אם לקחתם הפסקה קטנה - נקו את האבק ותמשיכו הלאה. תכלס, לרוב רק אתם יודעים שלא כתבתם תקופה ואנשים נכנסים גם ככה לבלוג לפוסטים ספציפיים ולא בודקים אתכם כל הזמן.

הטבה מיוחדת לקוראי הבלוג!!

רוצים גם ללמוד את הקורס בלוגינג מתקדמות?

השגתי לכם הטבה מיוחדת, רק לקוראי הבלוג מאחורי הקלעים, בה תוכלו להצטרף לקורס בעלות של 360 ש"ח בלבד (במקום 430 ש"ח).

כל מה שאתם צריכים לעשות זה להיכנס ללינק הבא ולהוסיף את הסיסמה Sharon.

#מאחוריהקלעים #קורסבלוגינגלמתקדמות #הטבהמיוחדת #עקביות #יצירתתוכניתתוכן #בלוגינג #בלוג

וגם, מזמינה אותך לעקוב אחריי

  • עמוד הפייסבוק
  • הפינטרסט
  • אינסטגרים

יש לך שאלות?

אשמח לשוחח איתך

054-5855826 או

לקבל הודעה ממך

© 2019 כל הזכויות שמורות לשרון גולן