fbpx

Case Study – איך מביאים 650 עוקבים חדשים בעזרת שיווק יצירתי

כמו שהבטחתי לכם בפוסט קודם, מעכשיו אני אכניס אתכם גם למאחורי הקלעים של מה זה לשווק בלוג ואיך מתנות דיגיטליות ושיווק באמצעות ערך מתחבר לעולם הזה של הבלוגים והעסקים.

בסדרת פוסטים חדשה, אני הולכת להביא לכם דוגמאות משטח, שלי ושל עסקים ובלוגרים אחרים, שבהן השתמשו במתנות דיגיטליות בדרכים יצירתיות ומלאות ערך כדי להביא קהל עוקבים מדויק שגם יהפוך לקהל בהמשך.

הפעם אני שמחה לארח פה את נועה סטרלינג – כותבת איתך ובשבילך שיצרה מתנה מהממת, אבל אני אתן לנועה לספר את ההמשך..


איך נולד פרויקט 38 שבועות של השראה?

38 שבועות של השראה הוא פרויקט מתנה שיצרתי בסתיו 2017. למעלה מ-640 נרשמות הצטרפו לפרויקט עד כה והוא גרר איתו מיילים מרגשים, סיפורים שנכתבו ונשלחו אליי, תוצרים ותגובות נהדרות. זו הייתה בסופו של דבר מתנה בשבילי, יותר מאשר בשביל כל אחת מהנשים שהצטרפה והתחילה לכתוב.

אז איך פרויקט נולד?

זה קרה, כמו עם כל הרעיונות הטובים, במקום הכי לא צפוי.

באמבטיה. חודש שמיני והבטן הגדולה שבתוכה גדלה מאיה שלי, שהיום היא בת שבעה חודשים, בקושי נכנסת למקלחת. אני נכנסת ואיתי נכנסים כל הפחדים.

תכף חופשת לידה, הראשונה שלי בתור עצמאית. אני מפחדת להיעלם לקהל שלי. כל כך הרבה דברים טובים הביא לי המפגש עם קהל הלקוחות ועם הקהילה שלי, שלה אני כותבת בפייסבוק ובבלוג שבאתר שלי.

אז איך פרויקט נולד? | צילום: ענבל כבירי

אני כותבת כי זה המקצוע שלי – לכתוב לאחרות ככותבת ועורכת תוכן שיווקי ובשנים האחרונות, יותר ויותר ללמד ולהעביר הלאה מהידע שלי – כדי שהן יוכלו לכתוב לגמרי בעצמן. זה מה שאני עושה כבר 6 שנים כעצמאית, זה מה שאני עושה כבר כמעט 22 שנה כשכירה ועצמאית גם יחד – לכתוב ולערוך.

הרעיון הגיע ככה, בין הסבון לשמפו, והוא בא ממחשבה אחת מטופשת לגמרי, תקראו לזה טפשת הריון בהתהוות. תוך כדי מקלחת הבנתי שעוד כמה שבועות אני בשבוע 38, באותו שבוע בדיוק, אהיה בת 38! הידד, איזה צירוף מקרים.

מתוך התובנה המוזרה הזו, והכמעט לא חשובה בכלל, הבנתי מה אני צריכה לעשות כדי לשמור על קשר.

יצאתי מהמקלחת והבטן איתי, התלבשתי בשיא המהירות והשלומיאליות ויצאתי אל הסלון כדי לבשר לבן זוגי: "אני אצור סדרה של פוסטים שנקראת 38 ניצוצות של השראה. בכל שבוע ניצוץ אחד שיעניק למי שקוראת את הפוסט איזשהו כלי כתיבה, השראה לכתוב בעצמה".

למה דווקא במייל ולמה כמתנה?

הבנתי מהר מאד שהמסרים צריכים להגיע אליהן ישירות למייל ושזו לגמרי מתנה שחוגגת את התקופה הנהדרת הזו בחיים שלי. לא לפחד מחופשת הלידה, אלא לחגוג אותה ואת זה שאני שוב אמא בגיל 38.

בחרתי בדיוור כי זו מדיה שפחדתי ממנה, ורציתי תמיד ליצור בה משהו שנעים לי – שיווק יותר יצירתי.

למה דווקא במייל? | צילום: נועה סטרלינג

באותו זמן הייתה לי רשימת תפוצה מינימליסטית מאד שכללה משתתפות בסדנאות הכתיבה שלי, נרשמות ומתעניינות ואת קוראות הבלוג שלי.

הרגשתי שזו הדרך שלי לצרף עוד נשים לקהילה שלי אבל לעשות זאת בלי מניפולציות ובעצם בלי למכור שום דבר, בלי להציף את המייל שלהן במסרים שיווקיים אלא באמת לתת מהידע שלי ולהעביר אותו הלאה. הידע הזה הוא פשוט דרך משלי ליצור מערכת יחסים טובה עם הקהילה שלי, שממנה מגיעות הלקוחות שלי.

בעיניי, לספר, לכתוב, לשתף ידע ותובנות – זה שיווק נעים ונוח לי.

איך יצרת את המתנה?

לכתוב 38 מיילים, את משוגעת? אמרה לי חברה טובה וקולגה. כן, משוגעת, אבל אני הייתי כבר עמוק בפנים.

  1. חילקתי את העבודה בצורה מסודרת, למשימות.
  2. עבדתי עם טבלה של גוגל שיט שלתוכה יצקתי ראשי פרקים לפי שבועות. שבוע ראשון – כותרת ונושא הטיפ, שבוע שני – כותרת ונושא הטיפ וכן הלאה.
  3. בניתי רשימת תפוצה חדשה במערכת הדיוור ויצרתי מייל פותח, אותו תקבל כל נרשמת.
  4. כתבתי את כל עשרת השבועות הראשונים בפרויקט.
  5. יצרתי סדרת מסרים. הזנתי אותם כדיוור למערכת, כשאני מרווחת למעשה בין השבועות – 7 ימים בין כל מייל.
  6. במשך חודש חזרתי אל ראשי הפרקים וכתבתי עוד, תוך שאני מזינה עוד ועוד "שבועות" אל המערכת.
  7. את שמונת השבועות האחרונים השארתי פתוחים – כדי שאוכל לכתוב באמת מהבטן ומהלב וממה שקורה, וליצור מסרים חדשים ורלוונטיים.
  8. את דף הנחיתה להרשמה למתנה בניתי בתוך האתר שלי באמצעות Elementor של וורדפרס.
  9. לקראת יום הולדתי ה-38, מיד לאחר סוכות, השקתי את הפרויקט. עשיתי זאת באמצעות סדרה של מסרים בעמוד העסקי שלי לצד פוסטים אישיים ופחות שיווקיים שכתבתי בעמוד האישי (והיו יותר ספונטניים ולא מתוכננים).
איך יצרת את המתנה? | צילום: ענבל כבירי

את המתנה שיתפו בקבוצות העוסקות בכתיבה ושיווק והיא התחילה לתפוס תאוצה די מהר.
כבר לאחר שבוע של השקה, היו 350 נרשמות ראשונות.

בהמשך הדרך, לאחר כמה שבועות, חזרתי מדי פעם ואיזכרתי את המתנה בפוסטים שלי ובקבוצות ובכל פעם נוסף גל של נרשמות.

האם מתנה לקהל שלנו היא בעצם מתנה בשבילנו? | צילום: ענבל כבירי

האם מתנה לקהל שלנו היא בעצם מתנה בשבילנו?

עבורי באופן אישי כן.

במהלך כל הזמן הזה, מגיעים אליי מיילים מהבנות שמקבלות את ניצוצות ההשראה. הן משתפות אותי בסיפורים שהן כותבות, בתכנים השיווקיים, בהתלבטויות על כתיבה שיווקית ומה מתאים או לא מתאים להן.

אני עונה ומתרגשת, מלאה בסיפוק על כל מייל שמגיע.

קיבלתי אינספור מיילים מנשים שרוצות לכתוב לעסק ולא יודעות איך וניצוץ ההשראה השפיע ולימד אותן שהשד לא נורא, קיבלתי מיילים מרגשים במיוחד, מאישה בת 70 שהתאלמנה לפני חצי שנה והתחילה לכתוב שירים בעקבות המיילים שלי ועד לאישה מרגשת אחרת שעברה טרגדיה מוכרת ונוראית ובזכות המיילים שהיא מקבלת – כותבת היום הרצאה משלה המספרת את הסיפור.

בעיקר, קיבלתי חיזוק ענק למה שאני עושה.

ולפינאלה… סיכום במספרים

אהבתם את הפוסט? ספרו לחברים

פוסטים אחרונים

ספר במתנה!
המדריך ליצירת המתנה
הדיגיטלית הראשונה שלך

ללמוד ליצור מתנות דיגיטליות יצירתיות יותר, שיגדילו את רשימת התפוצה שלך בקצב מהיר יותר,
יפתחו בפניך קהלים חדשים ויצרו ערך מוסף למוצרים ושירותים קיימים.

נעים להכיר

אני מאמינה שעסקים צריכים ליצור עבור הלקוחות חוויה שהיא מעבר לשירות/מוצר מעולים, כוללת תשומת לב לפרטים והרבה הקשבה.

באתר תוכלו ללמוד דרך מדריכים, קייס סטאדיז וקורסים – איך ליצור שיווק אישי יותר, מדויק יותר, ולחסוך זמן בעבודה מתוכננת יותר.

המשיכו לעקוב גם כאן...

כניסת תלמידים